40+ inspirerende werkgeluk activiteiten

Kennisbank   |   Contact   |   ☎️  030 – 227 1974

Volg onze werkgeluk workshop

Prioriteiten en planning

Home | Alle werkgeluk workshops | Prioriteiten en planning

Workshop Prioriteiten en planning

Prioriteiten stellen en plannen: we kunnen niet zonder. De wereld waarin wij leven en werken wordt immers steeds complexer. Daarom kan het een flinke uitdaging zijn om het overzicht te behouden. Bedenk maar eens wat we op een dag allemaal doen! We bellen en mailen continu, vergaderen met collega’s, spreken af met klanten en willen tegelijkertijd ruimte maken om nieuwe ideeën uit te werken. Om zonder stress en met plezier ons werk te kunnen doen is prioriteren, plannen en agendabeheer daarom een must.

Workshop Prioriteiten en planning: ontdek hoe je de controle krijgt over je werk en er meer voldoening uit haalt

In de workshop Prioriteiten en planning kom je erachter hoe je weer de regie krijgt over je agenda en je werkzaamheden. We leren je alle tips & tricks om effectief prioriteiten te stellen en geven je handvatten om je eigen planning te bepalen. Door je niet te laten leiden door de waan van de dag, maar zelf in control te zijn, zal je merken dat je ontspannen, stressvrij en daadkrachtig je werk kunt uitvoeren. Je weet daardoor je doelstellingen te behalen en dat geeft enorm veel voldoening. Bovendien groeit je zelfvertrouwen en ga je de volgende dag weer met veel plezier en energie aan de slag. Je kan je voorstellen dat dat een ontzettend positief effect heeft op je werkgeluk.

Wil jij je met je collega’s verdiepen in prioriteiten stellen en plannen? Dan is deze workshop interessant voor je. Hieronder ontdek je wat tijdens de sessie allemaal aan bod komt.

Inhoud van de workshop

De punten hieronder geven een indicatie van de workshop. De definitieve inhoud wordt afgestemd op jullie behoeften.


  • Reflecteren op het huidige niveau van prioriteiten en planning.
  • De essentiële theorie over prioriteiten en planning. Wat is het precies en welke factoren zijn relevant?
  • Verbeteringen in je mindset om met meer regie, rust en vertrouwen te kunnen prioriteren en plannen.
  • Verschillende technieken om beter te kunnen prioriteren en plannen, zoals bijvoorbeeld de urgentiematrix en de impact/effort matrix.
  • De invloed van individuele planning op de samenwerking en prestaties als team.
  • Bepalen welke inzichten en technieken je dienen én concreet maken hoe deze kunnen worden geïntegreerd in je (werk)leven.
  • Concrete handvatten, handige tips en waardevolle technieken op het gebied van prioriteiten en planning.
  • Het bepalen van een next step om mee te nemen uit de workshop.

Naast bovenstaande topics heeft deze workshop een paar vaste blokken, zoals een plenaire opening, praktijkoefeningen, een Q&A en een plenaire afsluiting. Tussendoor zorgen we voor voldoende pauze.

Resultaten van de workshop

Tijdens de workshop werken we toe naar deze resultaten. Deze kunnen wijzigen op basis van jullie leerbehoefte en de duur van de sessie.


  • Je kent en begrijpt de nodige theorie van prioriteiten en planning en welke elementen daarin relevant zijn.
  • Je ontdekt hoe je controle krijgt over je werkzaamheden, taken en verantwoordelijkheden door effectief prioriteiten te stellen.
  • Je ervaart een opgeruimd hoofd, meer regie en meer controle, waardoor je voldoening en mentale welzijn verbetert.
  • Je ervaart minder werkdruk en stress, werkt efficiënter, verhoogt je productiviteit en haalt meer voldoening uit je werk.
  • Je hebt alle praktische handvatten om prioriteiten en planning zelf toe te kunnen passen in je dagelijkse werkpraktijk.
  • Je hebt een next step waar je na de workshop mee verder kan.

Voordat de workshop wordt uitgevoerd, inventariseren we jullie specifieke leerbehoefte. Afhankelijk van jullie situatie stemmen we de inhoud en resultaten in samenspraak af.

Investering en proces

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.


DuurInvesteringGroepsgrootte
1 uur€695,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
2 uur€795,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
4 uur€1.095,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
7 uur€1.995,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
2 * 4 uur€2.295,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
7 & 4 uur€3.195,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
2 * 7 uur€3.895,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)

Proces voor de workshop

Voor het resultaat van de workshop is het belangrijk dat we een zo goed mogelijk beeld krijgen van jullie situatie. Daarom doorlopen we als voorbereiding deze stappen:

  1. Na het ontvangen van jouw aanvraag plannen we een gesprek in. We vinden het leuk om kennis te maken en horen graag meer over jullie behoefte. Na het gesprek sturen we een vrijblijvende offerte op.
  2. Willen jullie samenwerken? Geweldig! We sturen je een digitaal inventarisatieformulier toe zodat we de casus perfect in beeld brengen.
  3. Met alle input gaan we aan de slag. We stemmen het programma van de workshop af op jullie behoefte. Je ontvangt van ons een concept programma zodat je weet hoe de workshop er concreet uit ziet.
  4. Is het programma akkoord? Dan is het proces voorafgaand aan de workshop afgerond. Op de dag zelf is onze trainer ruim op tijd aanwezig om op te bouwen en voor te bereiden.
Trainer van de workshop

Deze werkgeluk workshop wordt gegeven door een van onze gespecialiseerde trainers.


We verzorgen onze werkgeluk workshops met meer dan ervaren 20 trainers, ieder met zijn of haar eigen expertise. In het proces vóór de sessie zal je kennis maken met de trainer die jullie workshop faciliteert. Zo waarborgen we dat hij of zij op de hoogte is van alle ins & outs over jullie situatie!

Een aantal van onze trainers vind je hieronder. Ben je benieuwd naar alle trainers? Bekijk dan dan onze Over ons pagina.

Werkwijze: actief leren

De werkwijze tijdens een workshop is essentieel voor het resultaat. Dit is hoe we te werk gaan:


We maken tijdens onze workshops gebruik van onze actief-leren methode. Die zorgt ervoor dat we efficiënt kunnen toewerken naar een optimaal leerrendement.

De actief leren-methode betekent dat de deelnemers veelvuldig zélf aan de slag gaan. Om dat te realiseren wisselen onze traienrs de theorie doorlopend af met praktijkonderdelen zoals opdrachten. reflectie, debat en intervisie. Dankzij deze werkwijze ontstaan er snel inzichten en handvatten die deelnemers in hun werkende leven kunnen toepassen.

Daarnaast wordt er afwisselend individueel, plenair of in subgroepen gewerkt. Dat houdt de interactie, de energie en het plezier continu op een hoog niveau. Zo wordt leren effectiever én leuker.

Offerte aanvragen

Ontvang een geheel vrijblijvende offerte voor deze workshop. Binnen 48 uur in je inbox.

Deze workshop in het kort

Duur: Vanaf 1 uur tot 2 x 7 uur


Vanaf: €695,00 excl. btw


Groep: Max. 15 (meer in overleg)


Waar: Incompany, heel Nederland


Voertaal: Nederlands of Engels

Andere wensen of behoeftes? We kunnen de workshop aanpassen.

Willen jij en je collega’s deze werkgeluk workshop volgen?

Vraag dan direct een vrijblijvende offerte aan voor deze workshop.
Je ontvangt hem binnen 48 uur in je inbox.

Heb je advies nodig? Onze coördinatoren helpen je graag.

We werkten al samen met meer dan 100 tevreden klanten😍
Zij beoordelen ons met een gemiddelde van 8.6.

Dineke Philipse

Verenigingsmanager, CLC-Vecta

Wij zijn altijd op zoek naar activiteiten zodat onze leden zich kunnen ontwikkelen. Voor sessies over werkgeluk werken we met WorkJoy samen. Een fijne partij die snel schakelt en werkt.

Rian van Nuland

Medewerker HRM, Lavans

WorkJoy geeft al twee jaar workshops bij ons. We hebben voor hen gekozen vanwege het diverse aanbod, de snelle communicatie en het prettige meedenken. Bedankt!

Michelle Oosthuyzen

Eigenaar, Stadsfruit

Wij hebben bij WorkJoy een workshop over complimenten en catering afgenomen. Het was een mooie en erg leerzame ochtend. Ook onze deelnemers waren heel erg enthousiast.

Nancy Stevens

Teammanager, IvVW

Wij werken altijd samen met WorkJoy als we een werkgeluk activiteit nodig hebben. Samen komen we altijd tot de perfecte invulling van onze werkgeluk programma’s.

Maurits Schuijf

Founder, Shakes on Wheels

Wij boeken WorkJoy vaak als we events bij onze klanten hebben, waar wij de catering doen. Onze klanten zijn altijd erg blij met de bijdrage van WorkJoy. En wij trouwens ook!

Robin van ’t Ruim

Manager, de Balie

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met WorkJoy beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren met mooie workshops!

8,6 waardering

Onze gemiddelde
klantwaardering is een 8,6.

150+ klanten

We helpen klanten verspreid
door heel Nederland.

#1 begeleiders

We werken uitsluitend met
gespecialiseerde begeleiders.

Praktische sessies

Praktische activiteiten,
direct op de werkvloer.

Peter Houtman

Coördinator

Neem contact op

Inspirerende activiteiten voor meer werkgeluk op de werkvloer?
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag.

  We zijn per mail bereikbaar op welkom@workjoy.nl.
→  We zijn telefonisch bereikbaar op 030 – 227 1974.