Chat with us, powered by LiveChat

40+ inspirerende werkgeluk activiteiten

Kennisbank   |   Contact   |   ☎️  030 – 227 1974

Volg onze werkgeluk workshop

Baas in eigen inbox

Home | Alle werkgeluk workshops | Baas in eigen inbox

Workshop Baas in eigen inbox

Het is weer eens zo ver: je e-mail inbox puilt uit. Ongelezen mails, een gebrek aan overzicht en te weinig structuur. En je contactpersonen beginnen je al reminders te sturen over hun onbeantwoorde vragen. Je mailbox is officieel een tijdverslindend monster. Het is voor veel professionals een uitdaging om hier de baas over te worden en blijven. En dat drukt de productiviteit, motivatie en plezier. Zonde, want het kan ook anders! Deze workshop helpt je om de flow in je inbox terug te krijgen.

Ontdek de functionele kant van je inbox én reflecteer op jouw mindset over e-mail

Want zou het niet fijn zijn als je aan het einde van de dag een lege, opgeruimde inbox hebt? Dat je precies weet hoe veel werk je nog hebt en wanneer je dat gaat uitvoeren? En dat je je mailbox zo functioneel hebt afgestemd dat ‘ie je juist werk uit handen neemt? We gaan ervoor zorgen dat je minder tijd aan je mailbox besteed dan nu, maar wel méér voor elkaar krijgt. Je leert over zowel de functionele kant van je inbox, als jouw mindset tegenover e-mail. Zodat je productiever wordt, meer rust in je hoofd hebt en simpelweg met meer plezier werkt.

Wil jij het tijdverslindende mailmonster temmen in een leuke, interactieve sessie? Mooi, want dan is deze workshop perfect. Onder het kopje ‘inhoud’ vertellen we je precies wat je kan verwachten.

Inhoud van de workshop

De punten hieronder geven een indicatie van de workshop. De definitieve inhoud wordt afgestemd op jullie behoeften.


  • Reflecteren op het huidige niveau van effectief omgaan met e-mail.
  • De essentiële theorie over e-mail. Wat is het precies en welke factoren zijn relevant?
  • Het verschil tussen persoonlijk e-mailgedrag en het technisch managen van je inbox.
  • Mindset optimalisaties om beter met e-mail en je inbox om te kunnen gaan.
  • Verschillende technieken, tools en tips om effectiever met e-mail om te gaan, zoals prioriteren en plannen en time management technieken.
  • Doorvoeren van verschillende optimalisaties, efficiëntieslagen en automatisering in je e-mail software.
  • Concrete handvatten, handige tips en waardevolle technieken op het gebied van omgaan met e-mail.
  • Het bepalen van een next step om mee te nemen uit de workshop.

Naast bovenstaande topics heeft deze workshop een paar vaste blokken, zoals een plenaire opening, praktijkoefeningen, een Q&A en een plenaire afsluiting. Tussendoor zorgen we voor voldoende pauze.

Resultaten van de workshop

Tijdens de workshop werken we toe naar deze resultaten. Deze kunnen wijzigen op basis van jullie leerbehoefte en de duur van de sessie.


  • Je kent en begrijpt de nodige theorie van omgaan met e-mail en welke elementen daarin relevant zijn.
  • Je hebt volledige controle over je inbox en houdt het overzicht, waardoor je productiviteit en werkplezier toenemen.
  • Je past strategieën toe om je inbox effectiever te beheren en minder tijd aan e-mail kwijt te zijn, wat leidt tot meer focus en voldoening.
  • Je verandert je mindset over e-mail, waardoor je minder stress en meer rust in je hoofd ervaart.
  • Je weet hoe je je inbox effectiever kan instellen, zodat je meer gedaan krijgt in minder tijd.
  • Je hebt alle praktische handvatten om omgaan met mail zelf toe te kunnen passen in je dagelijkse werkpraktijk.
  • Je hebt een next step waar je na de workshop mee verder kan.

Voordat de workshop wordt uitgevoerd, inventariseren we jullie specifieke leerbehoefte. Afhankelijk van jullie situatie stemmen we de inhoud en resultaten in samenspraak af.

Investering en proces

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.


DuurInvesteringGroepsgrootte
1 uur€695,00Max. 15 (meer in overleg)
2 uur€795,00Max. 15 (meer in overleg)
4 uur€1.095,00Max. 15 (meer in overleg)
7 uur€1.995,00Max. 15 (meer in overleg)
2 * 4 uur€2.295,00Max. 15 (meer in overleg)

Proces voor de workshop

Voor het resultaat van de workshop is het belangrijk dat we een zo goed mogelijk beeld krijgen van jullie situatie. Daarom doorlopen we als voorbereiding deze stappen:

  1. Na het ontvangen van jouw aanvraag plannen we een gesprek in. We vinden het leuk om kennis te maken en horen graag meer over jullie behoefte. Na het gesprek sturen we een vrijblijvende offerte op.
  2. Willen jullie samenwerken? Geweldig! We sturen je een digitaal inventarisatieformulier toe zodat we de casus perfect in beeld brengen.
  3. Met alle input gaan we aan de slag. We stemmen het programma van de workshop af op jullie behoefte. Je ontvangt van ons een concept programma zodat je weet hoe de workshop er concreet uit ziet.
  4. Is het programma akkoord? Dan is het proces voorafgaand aan de workshop afgerond. Op de dag zelf is onze trainer ruim op tijd aanwezig om op te bouwen en voor te bereiden.
Trainer van de workshop

Deze werkgeluk workshop wordt gegeven door een van onze gespecialiseerde trainers.


We verzorgen onze werkgeluk workshops met meer dan ervaren 20 trainers, ieder met zijn of haar eigen expertise. In het proces vóór de sessie zal je kennis maken met de trainer die jullie workshop faciliteert. Zo waarborgen we dat hij of zij op de hoogte is van alle ins & outs over jullie situatie!

Een aantal van onze trainers vind je hieronder. Ben je benieuwd naar alle trainers? Bekijk dan dan onze Over ons pagina.

Werkwijze: actief leren

De werkwijze tijdens een workshop is essentieel voor het resultaat. Dit is hoe we te werk gaan:


We maken tijdens onze workshops gebruik van onze actief-leren methode. Die zorgt ervoor dat we efficiënt kunnen toewerken naar een optimaal leerrendement.

De actief leren-methode betekent dat de deelnemers veelvuldig zélf aan de slag gaan. Om dat te realiseren wisselen onze traienrs de theorie doorlopend af met praktijkonderdelen zoals opdrachten. reflectie, debat en intervisie. Dankzij deze werkwijze ontstaan er snel inzichten en handvatten die deelnemers in hun werkende leven kunnen toepassen.

Daarnaast wordt er afwisselend individueel, plenair of in subgroepen gewerkt. Dat houdt de interactie, de energie en het plezier continu op een hoog niveau. Zo wordt leren effectiever én leuker.

Offerte aanvragen

Ontvang een geheel vrijblijvende offerte voor deze workshop. Binnen 48 uur in je inbox.

Deze workshop in het kort

Duur: 1, 2, 4, 7 of 2×4 uur


Vanaf: €695,00 excl. btw


Groep: Max. 15 (meer in overleg)


Waar: Incompany, heel Nederland

Andere wensen of behoeftes? We kunnen de workshop aanpassen.

Willen jij en je collega’s deze werkgeluk workshop volgen?

Vraag dan direct een vrijblijvende offerte aan voor deze workshop.
Je ontvangt hem binnen 48 uur in je inbox.

Heb je advies nodig? Onze coördinatoren helpen je graag.

We werkten al samen met meer dan 100 tevreden klanten😍
Zij beoordelen ons met een gemiddelde van 8.6.

Dineke Philipse

Verenigingsmanager, CLC-Vecta

Wij zijn altijd op zoek naar activiteiten zodat onze leden zich kunnen ontwikkelen. Voor sessies over werkgeluk werken we met WorkJoy samen. Een fijne partij die snel schakelt en werkt.

Rian van Nuland

Medewerker HRM, Lavans

WorkJoy geeft al twee jaar workshops bij ons. We hebben voor hen gekozen vanwege het diverse aanbod, de snelle communicatie en het prettige meedenken. Bedankt!

Michelle Oosthuyzen

Eigenaar, Stadsfruit

Wij hebben bij WorkJoy een workshop over complimenten en catering afgenomen. Het was een mooie en erg leerzame ochtend. Ook onze deelnemers waren heel erg enthousiast.

Nancy Stevens

Teammanager, IvVW

Wij werken altijd samen met WorkJoy als we een werkgeluk activiteit nodig hebben. Samen komen we altijd tot de perfecte invulling van onze werkgeluk programma’s.

Maurits Schuijf

Founder, Shakes on Wheels

Wij boeken WorkJoy vaak als we events bij onze klanten hebben, waar wij de catering doen. Onze klanten zijn altijd erg blij met de bijdrage van WorkJoy. En wij trouwens ook!

Robin van ’t Ruim

Manager, de Balie

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met WorkJoy beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren met mooie workshops!

8,6 waardering

Onze gemiddelde
klantwaardering is een 8,6.

150+ klanten

We helpen klanten verspreid
door heel Nederland.

#1 begeleiders

We werken uitsluitend met
gespecialiseerde begeleiders.

Praktische sessies

Praktische activiteiten,
direct op de werkvloer.

Peter Houtman

Coördinator

Neem contact op

Inspirerende activiteiten voor meer werkgeluk op de werkvloer?
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag.

  We zijn per mail bereikbaar op welkom@workjoy.nl.
→  We zijn telefonisch bereikbaar op 030 – 227 1974.